Italië was leuk! - Reisverslag uit De Knijpe, Nederland van nynkebijlsma - WaarBenJij.nu Italië was leuk! - Reisverslag uit De Knijpe, Nederland van nynkebijlsma - WaarBenJij.nu

Italië was leuk!

Door: Nynke

20 September 2015 | Nederland, De Knijpe

Hoi Hoi!
weer even een update vanuit Oostenrijk.
Tijdens het evenement was er te weinig tijd dus ik stel jullie nu even op de hoogte van hoe het gegaan is in Italië.
Toen wij woensdag na nog 7 uren in de auto aankwamen in Vermezzo stonden Mariska (dressuurruiter van de paarden Mara en Aragon) en Mirranda (Eigenaar en chef D'equipe) al op ons te wachten.
We hebben de paarden uitgeladen, gestapt en in de boxen gezet. We stonden als team mooi bijelkaar in een gang met aan het begin nog een paar Zweden.
Daarna zijn we naar ons hotel gegaan en hebben we ingecheckt. Wat bleek nou, ons hotel was gedeeltelijk een bordeel. Als eerste viel de mega sex shop op, de vrouwen met veel te korte rokjes die bij de weg stonden en de mannetjes die in een dure BMW reden met een vrouwtje naast zich in de auto. Die mannetjes lieten hun vrouwtje dan even in de auto wachten en rekenden binnen even voor een uurtje af..
Donderdag hebben Japke, Roos en Mariska hun paarden gereden en hebben we verder alle spullen uitgepakt en natuurlijk ons Holland House opgebouwd.
Ook was donderdag de VET- Check. Dat hadden ze beter iets anders kunnen organiseren.. Iedereen moest op een krap stukje land wachten totdat je aan de beurt was en hadden ze Nederland eerst overgeslagen. Toen was er nog een hengst losgebroken die recht op Japke en Starlight afvloog, maar dat liep gelukkig goed af. Drie van de vier paarden kwamen goed door de keuring, maar Lemma liep ontzettend gevoelig, maar wat wil je als je de paarden op een kiezelstenen pad laat draven. Lemma moest tot twee keer toe voor een herkeuring, maar was gelukkig toe wel goedgekeurd!
S' Avonds was de openingsceremonie en elk land kwam op zijn beurt de grote binnenbak binnen, moest een rondje lopen en daarna werd het volkslied van het betreffende land gespeeld. Aan het einde werd er nog een praatje gehouden door de organisatie en iemand van de FEI. Daarna snel op bed want iedereen was super moe.
Vrijdag moest iedereen zijn dressuurproef rijden en s' middags hebben we  wat boodschappen gedaan voor het avond eten.
Zaterdag moest iedereen zijn kür op muziek rijden en werden er over het algemeen helaas wat meer fouten gemaakt dan in de proef en de muziek stond heel erg hard. Dat was wel jammer.
S' Avonds hebben we nog gevierd dat Mariska met Aragon 3e was geworden met haar kür, want dat was natuurlijk een super prestatie!
Daarna hebben we nog even bij het line dancen buiten gekregen en hebben we zelfs nog een spoedcursus line dancen gekregen!
Dat was ontzettend leuk, een beetje moeilijk en we kwamen er achter dat werkelijk bijna geen Italiaan Engels spreekt. Dat was dus soms wat moeilijk communiceren...
Vandaag hebben we alle spullen ingepakt en zijn we weer naar Oostenrijk gereden.

Uitslagen Over All middenklasse EK Italië:
15e Japke met Starlight
17e Mariska met Mara van het Dolland
27e Roos met Lemma

Mariska was met Aragon van het Dolland 5e in de zware klasse.

We hebben lange dagen gemaakt, veel kilometers gelopen maar ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad en ik vond het heel leuk dat Japke mij mee wilde nemen als groom.

Japke, Alie, Roos, Gerrard, Mariska, Wesley en Mirranda ontzettend bedankt voor de leuke en gezellige dagen in Italië!